Tabel cu proiectele e-Twinning derulate începând
cu anul 2018
Anul școlar 2018-2019
Nume proiect | Prof. coordonatori | Țări implicate | Scurtă descriere | Link-uri către pagina proiectului |
Creative Writing Around The World
| Gaiu Mariana | Cehia, Franţa, Grecia, România, Spania, Suedia, Coreea de Sud, Maroc, USA | Proiectul a constat în comunicarea si colaborarea elevilor din tarile participante la realizarea a diferite activitati de scriere creativa (scriere colaborativă de povestiri, poezii, biografii) incluse apoi in diverse produse finale colective. Elevii implicati au scris împreună o nuvelă/ poveste, au ilustrat-o (ulterior aceasta a fost tiparita si distribuita de catre coordonatorul din Franta in toate scolile participante,) au facut schimb de poezii pentru a se prezenta pe ei înșiși, țara și cultura lor, au prezentat poeți celebri din țările partenere si au inclus aceste prezentari in materiale colective. Cu ocazia sarbatorilor de iarna s-a realizat un schimb de felicitari si mici cadouri intre participanti. | |
Art for the heart | Vlad Alina | Suedia , Romania, Italia | Proiect ART FOR THE HEART a oferit elevilor oportunitatea de a edita cea de 10 editie a revistei “Different and the Same: a Cultural Approach to the European Dimension”, confirmand popularitatea revistei printre elevi si sustenabilitatea parteneriatului.Copiii au desenat si ilustrat imagini si pornind de la imaginatia unora dintre ei, alti copii au redactat povestiri in limba engleza stranse intr-o revista. Elevii au fost entuziasti, au cooperat si creat povesti care le-au reprezentat visurile, aspiratiile si creativitatea.Parteneriatul a adus beneficii de dezvoltare personala si profesionala atat copiilor implicati cat si profesorilor coordonatori. | https://live.etwinning.net/projects/project/193404
|
Bald ist Weihnachten! | Iordache Oana | România, Grecia | Elevii din ambele țări s-au prezentat și au realizat felicitări de Crăciun. Au învățat despre tradiții, au fost creativi și motivați. | |
Weihnachtszauber | Iordache Oana Mormenche Doina | România, Slovenia, Polonia, Turcia | Elevii și-au dezvoltat sensibilitatea interculturală, cunoscând copii din alte țări, cu care au comunicat in limba germană. Au realizat felicitări și o mică expoziție în clasă cu tema”Magia Crăciunului” | https://live.etwinning.net/projects/project/184017
|
Our Cultural Heritage_ Where The Past Meets The Future | Șoaică Sorina | Albania, Spania, Romania, Italia | Scopul proiectului este acela de a descoperi traditiile culturale specifice tarilor participante prin intermediul Web 2 tools. Participantii vor prezenta repere culturale ale oraselor unde locuiesc, vor face prezentari digitale ale acestora si ale principalelor aspect ale vietii de zi cu zi. Prezentarile vor fi apoi adunate într-un web magazine. |
|
Famous People From The Past | Șoaică Sorina | Italia, Spania, Romania, Croatia, Polonia | Proiectul are ca temă prezentarea unor personalități marcante, din orice domeniu, din țările elevilor participanti. Scopul proiectului este acela de a-i face pe elevi să conștientizeze importanța moștenirii culturale a fiecărei țări europene.
|
|
Engweb | Șoaică Sorina | Turcia, Romania, Polonia | Scopul proiectului este acela de a învăța într-un mod amuzant folosind Web 2.0 tools. Obiectivele proiectului: Crearea unui mediu relaxat în care elevii să învețe limba engleză cu ajutorul instrumentelor web 2.0 Integrarea instrumentelor Web 2. 0 ca o necessitate în procesul de educatie în secolul 21 Facilitarea unei învățări eficiente prin cooperare . |
|
Let’s Put Smiles on Sea Animals’ Faces | Șoaică Sorina | Polonia, Romania, Turcia, Spania, Lituania | Proiectul are drept scop să-i facă pe elevi să conștientizeze efectele negative ale folosirii plasticului asupra florei și faunei din mări și oceane. Obiectivul principal este conștientizarea impactului vieții noastre de fiecare zi asupra faunei marine. De asemenea, proiectul își propune să dezvolte elevilor abilități de comunicare orală și în scris în limba engleză. Elevii vor putea descrie un animal în limba engleză folosind un vocabular complex și vor folosi arta în mod creativ.
|
|
Anul școlar 2019-2020
Nume proiect | Prof. coordonatori | Țări implicate | Scurtă descriere | Link-uri către pagina proiectului |
World investigation | Gaiu Mariana | Coreea de Sud, Maroc, Albania, Armenia, Croaţia, Franţa, Germania, Grecia, Iordania, Italia, Norvegia, România, Slovacia, Turcia, Ucraina | Participantii la proiect si-au propus sa isi cunoasca partenerii și țara lor prin activități interactive. Elevii au elaborat sondaje comune pentru a afla despre viața, cultura, hobby-urile celorlalți elevi. Pe langa acestea, au realizat o poveste comuna, un dictionar multilingv iar producțiile lor au fost incluse intr-o revistă online -doua numere. Cu ocazia sarbatorilor de iarna s-a realizat un schimb de felicitari si mici cadouri intre participanti. | https://twinspace.etwinning.net/91804/home |
The Stay at Home Chef – Creative ways to overcome the corona crisis home isolation | Vlad Alina | Italia, Romania, Croatia, Spania, Portugalia, Polonia, Turcia, Franta | Proiectul a reprezentat o modalitate creativa de a se adapta pe perioada izolarii din timpul pandemiei Covid. Copiii si-au prezentat silurile de viata, hobby-urile, retete traditionale. | https://live.etwinning.net/projects/project/220041 https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/5/65/465/114465/files/c2b49fd92.pdf
|
Shiny Wishes To You | Șoaică Sorina | Polonia, Italia, Romania, Turcia, Croatia | Scopul proiectului este acela de a crea, în echipe de lucru, felicitări de Crăciun pentru partenerii din alte țări folosind diferite materiale și tehnici de lucru. Felicitările vor conține mesaje în limba engleză. |
|
Traveler Child | Șoaică Sorina | Serbia, Spania, Romania, Turcia | Scopul proiectului este acela de a crea un pod intercultural prin intermediul cunoașterii tradițiilor culturale specifice zonei din care provin participanții. Obiectivele proiectului: – cunoașterea diferitelor culturi ale țărilor participante; |
|
Anul școlar 2020-2021
Nume proiect | Prof. coordonatori | Țări implicate | Scurtă descriere | Link-uri către pagina proiectului |
IDEAS (International Day Etwinning AdventurerS)
| Gaiu Mariana | Croaţia, Danemarca, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, România, Slovacia, Turcia, Ucraina, USA, Coreea de Sud, Maroc | Partenerii din diferite țări (Europa, America, Asia și Africa) si-au propus sa se cunoasca între ei, sa impartaseasca valori si atitudini sărbătorind zile internaționale pe tot parcursul anului. Au fost organizate sarcini de colaborare și interactive. (Sondaje, jocuri, chestionare, poeme colective, e-bookuri). Lucrările elevilor au fosti publicate în revista internaționala a proiectului. Cu ocazia sarbatorilor de iarna s-a realizat un schimb de felicitari si mici cadouri intre participanti. | https://twinspace.etwinning.net/120182/home https://madmagz.com/fr/magazine/1852730#/ https://view.genial.ly/5f74912b08c6cc0d08ce93f5/guide-survival-kit https://read.bookcreator.com/X6NLuACHyCaL8nw7zIryzGt4IHh1/VyRfFqEdRbqYwBSwP7_kpQ |
Us And Them | Șoaică Sorina | Suedia, Italia, Romania, Franta | Proiectul are ca tema xenofobiei, folosește conceptul de “noi si ei”, și își propune ca participanții să reflecteze asupra ‘celorlalți’ și să înțeleagă ce este de la sine înteles într-o cultură și nu este în alta. Obiectivele proiectului: – să îi facă pe participanți să înțeleagă valorile de bază ale democrației; – să îi facă pe participanți să înțeleagă ce stă la baza bunăstării Europei; – să îi facă pe participanți să se întrebe ce au în comun toti europenii; |
|
Let’s Face & Fight Stereotypes | Șoaică Sorina | Polonia, Romania | Scopul proiectului este de a prezenta stereotipii specifice țărilor europene folosind puncte de vedere multidimensionale. |
|
Design Your Own Workshop | Șoaică Sorina | Polonia, Serbia, Turcia, Croatia, Romania | Scopul proiectului este ca, prin ateliere de lucru, să încurajeze elevii să se exprime în mod creativ folosind diferite materiale vizuale. În cadrul atelierelor elevii vor folosi instrumente web 2.0. Obiectivele proiectului: -să dezvolte abilitățile artistice ale elevilor; -să dezvolte abilitățile de comunicare în limba engleză.
|
|
Anul școlar 2021-2022
Nume proiect | Prof. coordonatori | Țări implicate | Scurtă descriere | Link-uri către pagina proiectului |
Positive Vibes | Gaiu Mariana | Franta, Grecia, Romania, Usa, Maroc, Coreea De Sud, Italia, Turcia, Danemarca, Lituania, Spania, Portugalia, Germania, Polonia, Slovacia, Croatia | Partenerii (Europa, America, Asia și Africa) vor împărtăși valori și idei pozitive pentru o lume mai bună. Vor fi organizate sarcini interactive: sondaje, jocuri, chestionare,concursuri de fotografii, conceperea unui logo al proiectului, etc.. Lucrările elevilor vor fi publicate într-o revistă internațională colaborativă. | https://twinspace.etwinning.net/191104
https://madmagz.com/my-magazine/1950564 https://en.calameo.com/read/000198923977ccbdc5250 https://www.goconqr.com/en-US/quiz/33923457/Listen-to-the-tongue-twisters—Which-language-is-it– |
Zero Waste Green Blue | Vlad Alina Ramona Miron Maria-Isabela | Turcia, Romania, Portugalia, Iordania, Azerbaidjan | ‘’Zero Waste Green Blue’’ este un proiect Etwinning care vizează creșterea gradului de conștientizare a problemelor importante legate de mediul înconjurător într-un mod creativ și original. Prin proiectele și mesajele lor, elevii doresc să-și arate empatia faţă de aspecte legate de poluarea cu plastic, să-și dezvolte și susțină abilitătile de comunicare verbală și non-verbală și să-și sporească interacțiunile cu colegii și profesorii lor. | |
Easter Around Europe | Șoaică Sorina | Slovacia, Armenia, Romania, Portugalia | Scopul proiectului este de a cunoaște tradițiile de Paște ale țărilor participante. Obiectivele proiectului: – să îi facă pe elevi să conștientizeze diversitatea exprimării culturale; – să încurajeze cooperarea între școli europene; – să dezvolte creativitatea elevilor; – să încurajeze elevii să comunice în limba engleză; – să dezvolte abilitățile de folosire a tehnologiei moderne. |
|
My Nature | Șoaică Sorina | Turcia, Portugalia, Lituania, Romania | Scopul proiectului este de a-i face pe elevi să conștientizeze importanța ocrotirii mediului înconjurator și a naturii. Obiectivele proiectului: – să incurajeze elevii să iubească și să respecte natura astfel încât lumea să devină un habitat sustenabil; – să încurajeze elevii să cerceteze; – să încurajeze elevii să își dezvolte creativitatea; – să comunice mai bine în limba engleză; – să creeze produse originale. |
|
My Painting Workshop | Șoaică Sorina | Turcia, Armenia, Romania, Macedonia | Scopul proiectului este de a-i face pe elevi să se descopere, să își folosească talentul artistic în mod creativ și să aibă contact cu diferite culturi ale țărilor participante la proiect. Obiectivele proiectului: – să colaboreze cu colegii din alte țări și să își dezvolte astfel abilitățile de socializare; – să recunoască talentul și propriile abilități; – să învețe să se exprime prin artă și să inspire și pe alții; – să realizeze faptul că pot ieși din zona de confort pentru a se exprima în mod creativ. |
|
Science Boarding Games | Miron Doinița Iordache Oana | Slovacia | -elevii își însușesc noțiuni de știință prin diverse jocuri -se îmbunătățesc cunoștințele de limba engleză | https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/science-boarding-games |
Anul școlar 2022-2023
Nume proiect | Prof. coordonatori | Țări implicate | Scurtă descriere | Link-uri către pagina proiectului |
Global kids | Vlad Alina-Ramona Miron Maria-Isabela | Turcia, Slovenia, Italia, Georgia, Romania, Spania, Baku | Proiectul își propune să valorifice creativitatea copiilor, sa le dezvolte inițiativa, orientarea spre inovație, aspectele pozitive ale digitalizarii pentru a deveni cetățeni activi implicați făurirea propriului viitor. | https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-kids/twinspace/pages/task-sharing Virtual exhibition: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-kids/twinspace/pages/virtual-exhibition Our Rap song: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-kids/twinspace/pages/our-rap-song Culture Boxes and Letters: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-kids/twinspace/pages/teamworks-culture-boxes-letters Final collaboration work: Sustainable Development Goals Magazine: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-kids/twinspace/pages/final-work Dissemination on school board : https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-kids/twinspace/pages/school-class-etwinning-boards Dissemination on social media https://www.facebook.com/profile.php?id=100093454463541 |
Better Global Citizens | Gaiu Mariana | Franța, Grecia, Romania, USA, Coreea de Sud, Italia, Turcia, Germania, , Croatia, Portugalia | Partenerii din diferite țări și-au propus să se cunoască între ei și să împărtășească valori și atitudini comune ce îi pot ajuta să devină cetățeni responsabili în cadrul societății. S-au marcat diverse zile internaționale pe tot parcursul anului școlar prin intermediul unor lucrări colective realizate cu ajutorul instrumentelor de tip 2.0 – sondaje, jocuri, chestionare, poeme colective, e-bookuri. Obiectivele proiectului: – să îi facă pe elevi să conștientizeze diversitatea exprimării culturale; – să încurajeze cooperarea între școli europene; – să dezvolte creativitatea elevilor; – să încurajeze elevii să comunice în limba engleză; – să dezvolte abilitățile de folosire a tehnologiei moderne. – să conștientizeze importanța valorilor esențiale ale unei societăți sănătoase | https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/better-global-citizens
|
Anul școlar 2023-2024
Nume proiect | Prof. coordonatori | Țări implicate | Scurtă descriere | Link-uri către pagina proiectului |
Social media and wellbeing: Is it true? Is it safe? | Dumitrașcu Pamfilia Ilie Daniela | Grecia, Italia, Belgia, Polonia, România, Turcia, Spania | Proiectul își propune să identifice aspectele pozitive și negative ale rețelelor sociale asupra sănătații mentale. Se va insista asupra faptului că oricine poate posta orice pe rețelele sociale iar conținutul media poate fi fake news și cât de greu este să identificăm poveștile/știrile adevărate. Elevii implicați în proiect vor analiza cum modul de utilizare al rețelelor sociale poate avea un impact semnificativ asupra sănătății mentale și de ce este crucial ca utilizarea acestor rețele sociale să se facă în mod responsabil. | https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/social-media-and-well-being-it-true-it-safe/twinspace |
Global Kids Well-Being Academy | Vlad Alina Ramona Tirim Catalina | Turcia, Italia, Slovenia, România | Proiectul își propune sa creeze un mediu de învățare inclusiv care sa permită exprimarea liberă creativă, simțul civic, gandirea critica și empatia socială. | https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/global-kids-well-being-academy/twinspace/pages/aims-project |
STRIVE Strengthen Teacher’s Role in Innovative Valorisation of Emotions | Miron Maria Isabela Vlad Alina Ramona | România, Turcia, Slovacia | Proiectul își propune valorizarea emoțiilor în context de învățare inovativ, găsirea de noi metode activ-participative, astfel încât să crească interesul elevilor pentru dezvoltarea lor personală și emoțională. | https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/strive-strengthen-teachers-role-innovative-valorisation-emotions/twinspace/pages |
2024 Better Global Citizens | Gaiu Mariana | Franța, Grecia, Romania, USA, Coreea de Sud, Italia, Turcia, Germania, , Croatia, Cehia, Ucraina, Polonia | Partenerii din diferite țări și-au propus să continue proiectul inițiat în anul precedent și să împărtășească valori și atitudini comune ce îi pot ajuta pe elevi să devină cetățeni responsabili în cadrul societății. Se vor marca diverse evenimente internaționale pe tot parcursul anului școlar prin intermediul unor lucrări colective realizate cu ajutorul instrumentelor de tip 2.0 – sondaje, jocuri, chestionare, poeme colective, e-bookuri, revista proiectului. Obiectivele proiectului: – să îi facă pe elevi să conștientizeze diversitatea exprimării culturale; – să încurajeze cooperarea între școli europene; – să dezvolte creativitatea elevilor; – să încurajeze elevii să comunice în limba engleză; – să dezvolte abilitățile de folosire a tehnologiei moderne. – să conștientizeze importanța valorilor esențiale ale unei societăți sănătoase | https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/2024-better-global-citizens
|
Zungenbrecher 2023 | Iordache Oana | Croația, Polonia, Georgia | -elevi sărbătoresc ”Ziua Europeană a limbilor străine” -Se dezvoltă capacitatea de exprimare în diverse limbi străine:germană, engleză, croată,poloneză,prin exersarea unor rime vesele -elevii utilizează diverse mijloace media | https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/zungenbrecher-2023 |
Let’s Code for Erasmus Days | Miron Doinița | România, Grecia, Italia, Turcia, Estonia, Republica Moldova, Polania, Bosnia Herzegovina, Lituania, Slovenia, Croația, Norvegia, Tunisia | – elevii sărbătoresc Zilele Erasmus prin activități de codare, robotică și programare fără calculator; – elevii utilizează diverse platforme de colaborare și informare, precum și aplicații prin care realizează activitățile proiectului; | https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/lets-code-erasmusdays
|
Magic Time | Miron Doinița | Grecia, România, Italia, Polonia, Republica Moldova, Croația, Slovacia, Finlanda, Turcia | – elevii învață despre tradițiile de Crăciun din alte țări europene efectuând împreună sarcini de proiect, – elevii își vor dezvolta capacitatea de a coopera și de a fi deschiși către alte culturi. – elevii își vor extinde vocabularul și vor deveni mai încrezători în utilizarea unei limbi străine. Un element important al proiectului va fi realizarea sarcinilor folosind instrumente moderne Web 2.0, care vor contribui la dezvoltarea competențelor digitale ale participanților.
| https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/magic-time
|