Tabel cu proiectele e-Twinning derulate începând cu anul 2018
Anul școlar 2018-2019

Nume proiect

Prof. coordonatori

Țări implicate

Scurtă descriere

Link-uri către pagina proiectului

Creative Writing Around The World

 

Gaiu Mariana

Cehia, Franţa, Grecia, România, Spania, Suedia, Coreea de Sud, Maroc, USA

Proiectul a constat în comunicarea si colaborarea elevilor din tarile participante la realizarea a diferite activitati de scriere creativa (scriere colaborativă de povestiri, poezii, biografii) incluse apoi in diverse produse finale colective. Elevii implicati au scris împreună o nuvelă/ poveste, au ilustrat-o (ulterior aceasta a fost tiparita si distribuita de catre coordonatorul din Franta in toate scolile participante,) au facut schimb de poezii pentru a se prezenta pe ei înșiși, țara și cultura lor, au prezentat poeți celebri din țările partenere si au inclus aceste prezentari in materiale colective. Cu ocazia sarbatorilor de iarna s-a realizat un schimb de felicitari si mici cadouri intre participanti.

https://twinspace.etwinning.net/70218/home

Art for the heart

Vlad Alina

Suedia , Romania,

Italia

Proiect ART FOR THE HEART a oferit elevilor oportunitatea de a edita cea de 10 editie a revistei “Different and the Same: a Cultural Approach to the European Dimension”, confirmand popularitatea revistei printre elevi si sustenabilitatea parteneriatului.Copiii au desenat si ilustrat imagini si pornind de la imaginatia unora dintre ei, alti copii au redactat povestiri in limba engleza stranse intr-o revista. Elevii au fost entuziasti, au cooperat si creat povesti care le-au reprezentat visurile, aspiratiile si creativitatea.Parteneriatul a adus beneficii de dezvoltare personala si profesionala atat copiilor implicati cat si profesorilor coordonatori.

https://live.etwinning.net/projects/project/193404

 

 

Bald ist Weihnachten!

Iordache Oana

România, Grecia

Elevii din ambele țări s-au prezentat și au realizat felicitări de Crăciun. Au învățat despre tradiții, au fost creativi și motivați.

https://live.etwinning.net/projects/project/183141

Weihnachtszauber

Iordache Oana

Mormenche Doina

România, Slovenia, Polonia, Turcia

Elevii și-au dezvoltat sensibilitatea interculturală, cunoscând copii din alte țări, cu care au comunicat in limba germană. Au realizat felicitări și o mică expoziție în clasă cu tema”Magia Crăciunului”

https://live.etwinning.net/projects/project/184017

 

Our Cultural Heritage_ Where The Past Meets The Future

Șoaică Sorina

Albania, Spania, Romania, Italia

Scopul proiectului este acela de a descoperi traditiile culturale specifice tarilor participante prin intermediul  Web 2 tools.

Participantii vor prezenta repere culturale ale oraselor unde locuiesc, vor face prezentari digitale ale acestora si ale principalelor aspect ale vietii de zi cu zi. Prezentarile vor fi apoi adunate într-un web magazine.

 

Famous People From The Past

Șoaică Sorina

Italia, Spania, Romania, Croatia, Polonia

Proiectul are ca temă prezentarea unor personalități marcante, din orice domeniu, din țările elevilor participanti. Scopul proiectului este acela de a-i face pe elevi să conștientizeze importanța moștenirii culturale a fiecărei țări europene. 

 

 

Engweb

Șoaică Sorina

Turcia, Romania, Polonia

Scopul proiectului este acela de a  învăța într-un mod amuzant folosind Web 2.0 tools.

Obiectivele proiectului:

Crearea unui mediu relaxat în care elevii să învețe limba engleză cu ajutorul instrumentelor web 2.0

Integrarea instrumentelor Web 2. 0 ca o necessitate în procesul de educatie în secolul 21

Facilitarea unei învățări eficiente prin cooperare .

 

Let’s Put Smiles on Sea Animals’ Faces

Șoaică Sorina

Polonia, Romania, Turcia, Spania, Lituania

Proiectul  are drept scop să-i facă pe elevi să conștientizeze efectele negative ale folosirii plasticului asupra florei și faunei din mări și oceane.

Obiectivul principal este conștientizarea impactului vieții noastre de fiecare zi asupra faunei marine. De asemenea, proiectul își propune să dezvolte elevilor abilități de comunicare orală și în scris în limba engleză.

Elevii vor putea descrie un animal în limba engleză folosind un vocabular complex și vor folosi arta în mod creativ.

 

 

Anul școlar 2019-2020

 

Nume proiect

Prof. coordonatori

Țări implicate

Scurtă descriere

Link-uri către pagina proiectului

World investigation

Gaiu Mariana

Coreea de Sud, Maroc,

Albania, Armenia, Croaţia, Franţa, Germania, Grecia, Iordania, Italia, Norvegia, România, Slovacia, Turcia, Ucraina

Participantii la proiect si-au propus sa isi cunoasca partenerii și țara lor prin activități interactive. Elevii au elaborat sondaje comune pentru a afla despre viața, cultura, hobby-urile celorlalți elevi. Pe langa acestea, au realizat o poveste comuna, un dictionar multilingv iar producțiile lor au fost incluse intr-o revistă online -doua numere. Cu ocazia sarbatorilor de iarna s-a realizat un schimb de felicitari si mici cadouri intre participanti.

https://twinspace.etwinning.net/91804/home

https://view.genial.ly/5ed28eb5bc3fa411df14e44d/presentation-world-investigation-collaborative-story-in-different-languages

https://madmagz.com/magazine/1709713#/

https://madmagz.com/magazine/1730671#/

The Stay at Home Chef – Creative ways to overcome the corona crisis home isolation

Vlad Alina

Italia, Romania, Croatia, Spania, Portugalia, Polonia, Turcia, Franta

Proiectul a reprezentat o modalitate creativa de a se adapta pe perioada izolarii din timpul pandemiei Covid.

Copiii si-au prezentat silurile de viata, hobby-urile, retete traditionale.

https://live.etwinning.net/projects/project/220041

https://twinspace.etwinning.net/files/collabspace/5/65/465/114465/files/c2b49fd92.pdf

 

Shiny Wishes To You

Șoaică Sorina

Polonia, Italia, Romania, Turcia, Croatia

Scopul proiectului este acela de a crea, în echipe de lucru, felicitări de Crăciun pentru partenerii din alte țări folosind diferite materiale și tehnici de lucru.

Felicitările vor conține mesaje în limba engleză.

 

Traveler Child

Șoaică Sorina

Serbia, Spania, Romania, Turcia

Scopul proiectului este acela de a crea un pod intercultural prin intermediul cunoașterii tradițiilor culturale specifice zonei din care provin participanții.

 Obiectivele proiectului:

– cunoașterea diferitelor culturi ale țărilor participante;
– dezvoltarea curiozității elevilor;
– cunoașterea diferitelor caracteristici ale culturilor țărilor participante și găsirea de similaritati și diferențe cu alte culturi; 
– asigurarea învățării permanente prin exercițiu;
– încurajarea elevilor să folosească limba engleză

 

Anul școlar 2020-2021

Nume proiect

Prof. coordonatori

Țări implicate

Scurtă descriere

Link-uri către pagina proiectului

IDEAS (International Day Etwinning AdventurerS)

 

Gaiu Mariana

Croaţia, Danemarca, Franţa, Germania, Grecia, Italia, Lituania, Polonia, România, Slovacia, Turcia, Ucraina, USA, Coreea de Sud, Maroc

Partenerii din diferite țări (Europa, America, Asia și Africa) si-au propus sa se  cunoasca între ei, sa impartaseasca valori si atitudini sărbătorind zile internaționale pe tot parcursul anului. Au fost organizate sarcini de colaborare și interactive. (Sondaje, jocuri, chestionare, poeme colective, e-bookuri). Lucrările elevilor au fosti publicate în revista internaționala a proiectului. Cu ocazia sarbatorilor de iarna s-a realizat un schimb de felicitari si mici cadouri intre participanti.

https://twinspace.etwinning.net/120182/home

https://madmagz.com/fr/magazine/1852730#/

https://view.genial.ly/5f74912b08c6cc0d08ce93f5/guide-survival-kit

https://read.bookcreator.com/X6NLuACHyCaL8nw7zIryzGt4IHh1/VyRfFqEdRbqYwBSwP7_kpQ

Us And Them

Șoaică Sorina

Suedia, Italia, Romania, Franta

Proiectul are ca tema xenofobiei, folosește conceptul de “noi si ei”, și își propune ca participanții să reflecteze asupra ‘celorlalți’ și să înțeleagă ce este de la sine înteles într-o cultură și nu este în alta.

Obiectivele proiectului:

 – să îi facă pe participanți să înțeleagă valorile de bază ale democrației;

– să îi facă pe participanți să înțeleagă ce stă la baza bunăstării Europei;

– să îi facă pe participanți să se întrebe ce au în comun toti europenii;

 

Let’s Face & Fight Stereotypes

Șoaică Sorina

Polonia, Romania

Scopul proiectului este de a prezenta  stereotipii specifice țărilor europene folosind puncte de vedere multidimensionale.

 

Design Your Own Workshop

Șoaică Sorina

Polonia, Serbia, Turcia, Croatia, Romania

Scopul proiectului este ca, prin ateliere de lucru, să încurajeze elevii să se exprime în mod creativ folosind diferite materiale vizuale. În cadrul atelierelor elevii vor folosi instrumente web 2.0.

Obiectivele proiectului:

-să dezvolte abilitățile artistice ale elevilor;

-să dezvolte abilitățile de comunicare în limba engleză.

 

 

Anul școlar 2021-2022

Nume proiect

Prof. coordonatori

Țări implicate

Scurtă descriere

Link-uri către pagina proiectului

Positive Vibes

Gaiu Mariana

Franta, Grecia, Romania, Usa, Maroc, Coreea De Sud, Italia, Turcia, Danemarca, Lituania, Spania, Portugalia, Germania, Polonia, Slovacia, Croatia

Partenerii (Europa, America, Asia și Africa) vor împărtăși valori și idei pozitive pentru o lume mai bună. Vor fi organizate sarcini interactive: sondaje, jocuri, chestionare,concursuri de fotografii, conceperea unui logo al proiectului, etc.. Lucrările elevilor vor fi publicate într-o revistă internațională colaborativă.

https://twinspace.etwinning.net/191104

 

https://madmagz.com/my-magazine/1950564

https://en.calameo.com/read/000198923977ccbdc5250

https://www.goconqr.com/en-US/quiz/33923457/Listen-to-the-tongue-twisters—Which-language-is-it–

Zero Waste Green Blue

Vlad Alina Ramona

Miron Maria-Isabela

Turcia, Romania, Portugalia, Iordania, Azerbaidjan

‘’Zero Waste Green Blue’’ este un proiect Etwinning care vizează creșterea gradului de conștientizare a problemelor importante legate de mediul înconjurător într-un mod creativ și original. Prin proiectele și mesajele lor, elevii doresc să-și arate empatia faţă de aspecte legate de poluarea cu plastic, să-și dezvolte și susțină abilitătile de comunicare verbală și non-verbală și să-și sporească interacțiunile cu colegii și profesorii lor.

https://twinspace.etwinning.net/204803/home

https://www.facebook.com/groups/4723798927714241

Easter Around Europe

Șoaică Sorina

Slovacia, Armenia, Romania, Portugalia

Scopul proiectului este de a cunoaște tradițiile de Paște ale țărilor participante.

Obiectivele proiectului:

– să îi facă pe elevi să conștientizeze diversitatea exprimării culturale;

– să încurajeze cooperarea între școli europene;

– să dezvolte creativitatea elevilor;

– să încurajeze elevii să comunice în limba engleză;

– să dezvolte abilitățile de folosire a tehnologiei moderne.

 

My Nature

Șoaică Sorina

Turcia, Portugalia, Lituania, Romania

Scopul proiectului este de a-i face pe elevi să conștientizeze importanța ocrotirii mediului înconjurator și a naturii.

Obiectivele proiectului:

– să incurajeze elevii să iubească și să respecte natura astfel încât lumea să devină un habitat sustenabil;

– să încurajeze elevii să cerceteze;

– să încurajeze elevii să își dezvolte creativitatea;

– să comunice mai bine în limba engleză;

– să creeze produse originale.

 

My Painting Workshop

Șoaică Sorina

Turcia, Armenia, Romania, Macedonia

Scopul proiectului este de a-i face pe elevi să se descopere, să își folosească talentul artistic în mod creativ și să aibă contact cu diferite culturi ale țărilor participante la proiect.

Obiectivele proiectului:

– să colaboreze cu colegii din alte țări și să își dezvolte astfel abilitățile de socializare;

– să recunoască talentul și propriile abilități;

– să învețe să se exprime prin artă și să inspire și pe alții;

– să realizeze faptul că pot ieși din zona de confort pentru a se exprima în mod creativ.

 

 

Science Boarding Games

Miron Doinița

Iordache Oana

Slovacia

-elevii își însușesc noțiuni de știință prin diverse jocuri

-se îmbunătățesc cunoștințele de limba engleză

https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/science-boarding-games

Anul școlar 2022-2023

Nume proiect

Prof. coordonatori

Țări implicate

Scurtă descriere

Link-uri către pagina proiectului

Global kids

Vlad Alina-Ramona

Miron Maria-Isabela

Turcia, Slovenia, Italia, Georgia, Romania, Spania, Baku

Proiectul își propune să valorifice creativitatea copiilor, sa le dezvolte inițiativa, orientarea spre inovație, aspectele pozitive ale digitalizarii pentru a deveni cetățeni activi implicați făurirea propriului viitor.

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-kids/twinspace/pages/task-sharing

Virtual exhibition: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-kids/twinspace/pages/virtual-exhibition

Our Rap song: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-kids/twinspace/pages/our-rap-song

Culture Boxes and Letters: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-kids/twinspace/pages/teamworks-culture-boxes-letters

Final collaboration work: Sustainable Development Goals Magazine: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-kids/twinspace/pages/final-work

Dissemination on school board : https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/global-kids/twinspace/pages/school-class-etwinning-boards

Dissemination on social media https://www.facebook.com/profile.php?id=100093454463541

Better Global Citizens

Gaiu Mariana

Franța, Grecia, Romania, USA, Coreea de Sud, Italia, Turcia, Germania, , Croatia, Portugalia

Partenerii din diferite țări și-au propus să se  cunoască între ei și să împărtășească valori și atitudini comune ce îi pot ajuta să devină cetățeni responsabili în cadrul societății. S-au marcat diverse zile internaționale pe tot parcursul anului școlar prin intermediul unor lucrări colective realizate cu ajutorul instrumentelor de tip 2.0 – sondaje, jocuri, chestionare, poeme colective, e-bookuri.

Obiectivele proiectului:

– să îi facă pe elevi să conștientizeze diversitatea exprimării culturale;

– să încurajeze cooperarea între școli europene;

– să dezvolte creativitatea elevilor;

– să încurajeze elevii să comunice în limba engleză;

– să dezvolte abilitățile de folosire a tehnologiei moderne.

– să conștientizeze importanța valorilor esențiale ale unei societăți sănătoase

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/better-global-citizens

 

 

Anul școlar 2023-2024

Nume proiect

Prof. coordonatori

Țări implicate

Scurtă descriere

Link-uri către pagina proiectului

Social media and wellbeing: Is it true? Is it safe?

Dumitrașcu Pamfilia

Ilie Daniela

Grecia, Italia, Belgia, Polonia, România, Turcia, Spania

Proiectul își propune să identifice aspectele pozitive și negative ale rețelelor sociale asupra sănătații mentale. Se va insista asupra faptului că oricine poate posta orice pe rețelele sociale iar conținutul media poate fi fake news și cât de greu este să identificăm poveștile/știrile adevărate. Elevii implicați în proiect vor analiza cum modul de utilizare al rețelelor sociale poate avea un impact semnificativ asupra sănătății mentale și de ce este crucial ca utilizarea acestor rețele sociale să se facă în mod responsabil.

https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/social-media-and-well-being-it-true-it-safe/twinspace

Global Kids Well-Being Academy

Vlad Alina Ramona

Tirim Catalina

Turcia, Italia, Slovenia, România

Proiectul își propune sa creeze un mediu de învățare inclusiv care sa permită exprimarea liberă creativă, simțul civic, gandirea critica și empatia socială.

https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/global-kids-well-being-academy/twinspace/pages/aims-project

STRIVE Strengthen Teacher’s Role in Innovative Valorisation of Emotions

Miron Maria Isabela

Vlad Alina Ramona

România, Turcia, Slovacia

Proiectul își propune valorizarea emoțiilor în context de învățare inovativ,  găsirea de noi metode activ-participative, astfel încât să crească interesul elevilor pentru dezvoltarea lor personală și emoțională.

https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/strive-strengthen-teachers-role-innovative-valorisation-emotions/twinspace/pages

2024 Better Global Citizens

Gaiu Mariana

Franța, Grecia, Romania, USA, Coreea de Sud, Italia, Turcia, Germania, , Croatia, Cehia, Ucraina, Polonia

Partenerii din diferite țări și-au propus să continue  proiectul inițiat în anul precedent și să împărtășească valori și atitudini comune ce îi pot ajuta pe elevi să devină cetățeni responsabili în cadrul societății. Se vor marca diverse evenimente internaționale pe tot parcursul anului școlar prin intermediul unor lucrări colective realizate cu ajutorul instrumentelor de tip 2.0 – sondaje, jocuri, chestionare, poeme colective, e-bookuri, revista proiectului.

Obiectivele proiectului:

– să îi facă pe elevi să conștientizeze diversitatea exprimării culturale;

– să încurajeze cooperarea între școli europene;

– să dezvolte creativitatea elevilor;

– să încurajeze elevii să comunice în limba engleză;

– să dezvolte abilitățile de folosire a tehnologiei moderne.

– să conștientizeze importanța valorilor esențiale ale unei societăți sănătoase

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/2024-better-global-citizens

 

Zungenbrecher 2023

Iordache Oana

Croația, Polonia, Georgia

-elevi sărbătoresc ”Ziua Europeană a limbilor străine”

-Se dezvoltă capacitatea de exprimare în diverse limbi străine:germană, engleză, croată,poloneză,prin exersarea unor rime vesele

-elevii utilizează diverse mijloace media

https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/zungenbrecher-2023

Let’s Code for Erasmus Days

Miron Doinița

România, Grecia, Italia, Turcia, Estonia, Republica Moldova, Polania, Bosnia  Herzegovina, Lituania, Slovenia, Croația, Norvegia, Tunisia

– elevii sărbătoresc Zilele Erasmus prin activități de codare, robotică și programare fără calculator;

– elevii utilizează diverse platforme de colaborare și informare, precum și aplicații prin care realizează activitățile proiectului;

https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/lets-code-erasmusdays

 

Magic Time

Miron Doinița

Grecia, România, Italia, Polonia, Republica  Moldova, Croația, Slovacia, Finlanda, Turcia

– elevii  învață despre tradițiile de Crăciun din alte țări europene efectuând împreună sarcini de proiect,

– elevii își vor dezvolta capacitatea de a coopera și de a fi deschiși către alte culturi.

– elevii  își vor extinde vocabularul și vor deveni mai încrezători în utilizarea unei limbi străine.

Un element important al proiectului va fi realizarea sarcinilor folosind instrumente moderne Web 2.0, care vor contribui la dezvoltarea competențelor digitale ale participanților.

 

https://school-education.ec.europa.eu/ro/etwinning/projects/magic-time